Liječnik odgovara

Kako se treba hraniti punačka trudnica

Autor: Avaz.ba
07.09.2017 17:17
A
A
A

Trudna sam tek mjesec. U zadnje dvije trudnoće nakupilo mi se oko 20 kg viška. Sad me ova trudnoća iznenadila, tako da nisam uspjela sve skinuti. Interesira me da li postoji neka niskokalorična dijeta za trudnice, tako da ne škodi ni meni, ni djetetu. Ja i inače spadam u žene na koje se kile u trudnoći samo slažu.

- Morat ćemo vas razočarati u vezi sa dijetom, ako mislite na mršavljenje. Vi morate jesti kvalitetnu hranu, jer se u vama razvija novi organizam koji raste i čija se težina ubraja u vašu. Zato vaše nastojanje treba da ide u tom smjeru da zadržite težinu koju ste imali pred ovu trudnoću, a da kilogrami koje dobijete budu "tuđi" - beba, njena posteljica i plodova voda.

U tom smislu probajte pripaziti šta jedete tokom dana. Evo osnovnih pravila:

1. U prvom dijelu dana jedite ugljikohidrate, voće, krompire i mahunarke. Ujutro tijelo ima najviše potrebe za energijom, a upravo su ugljikohidrati glavne energetske komponente u našoj prehrani. Osim toga, maksimum lučenja inzulina upravo je tokom prvog dijela dana i u to vrijeme će se i svi uneseni ugljikohidrati najbolje iskoristiti.

2. Tokom poslijepodneva i večeri poželjno je konzumirati proteinsku hranu. Riba, meso, jaja, razni sirevi predstavljaju izvor proteina životinjskog porijekla. Proteini potiču razgradnju masti. Ako u tom periodu jedete ugljikohidrate, samo ćete ubrzati pretvaranje masti u salo.

3. Povrće jedite tokom cijelog dana. Potrebno je jedino paziti da se ono povrće bogato ugljikohidratima, poput krompira, cvekle i ostalog gomoljastog povrća ne jede uvečer, jer potiče lučenje inzulina.

4. Jedite što je moguće manje slano.

5. Izbjegavajte duže gladovanje tokom dana. Preporučuje se više malih obroka.

6. Nastojte redovito doručkovati i održavati obroke u tačnim vremenskim razmacima.