Prehrana

10 pravila dobrog ručka za dijete

Autor: Avaz.ba
16.11.2017 13:35
A
A
A

Problemi s uzimanjem hrane u djetinjstvu vrlo su česti i postoje kod svakog desetog djeteta. Obično je problem dio odrastanja i nestaje kada dijete sazri. Međutim, trajni problemi mogu biti povezani sa stresovima u porodičnom životu.

Odbijanje hrane često je način na koji mlađa djeca pokušavaju potvrditi svoju nezavisnost, a problem je ozbiljan samo ako utječe na normalan rast i tjelesnu težinu.

Emotivna uzbuđenja

Starija djeca mogu odbijati hranu zbog emotivnih uznemirenja i u teškim slučajevima kao što je neurotski gubitak apetita, posebno kod djevojčica. Gubitak apetita često se javlja tokom bolesti u djetinjstvu.

U školskom uzrastu svako četvrto dijete probirljivo je u vezi s jelom. Probirljivo dijete želi jesti samo određenu vrstu hrane, ali problemi s hranom rijetko nastaju, osim ako djetetov izbor hrane nije previše sužen.

Dijete je zaokupljeno raznim aktivnostima i često " nema vremena jesti", niti ima interesa za jelo.

Sukob s djetetom

Nestalnost apetita, količine pojedenog, preferiranje određenih vrsta hrane kod djeteta nije teškoća, nego je normalna pojava i roditelji je trebaju prihvatiti.

Problem nastaje ako hranjenje, umjesto ugodnog osjećaja utoljavanja gladi, postaje razlog sukoba djeteta i roditelja. Nije neobično da dijete samo izazove povraćanje, ako je bilo prisiljeno pojesti količinu hrane ili vrstu koju ne želi.

Šta je rješenje

1. Hranjenje treba biti ugodan dnevni događaj, a ne prisila.

2. Poštovati djetetovu samostalnost u hranjenju.

3. Jesti uvijek u isto vrijeme u prijatnom ambijentu, bez televizije i igračaka.

4. Služiti male porcije. Uvijek možete dva puta sipati. Ne siliti dijete da pojede sve iz tanjira kada nije gladno.

5. Ne treba hranom ni kažnjavati ni nagrađivati dijete.

6. Djeci do 12 mjeseci ukinuti sokove, a starijoj dati samo 120 mililitara soka dnevno.

7. Obrok ne smije trajati više od 20 minuta.

8. Ukinuti grickalice i ne voditi se time "da bar nešto pojede".

9. Ne davati česte užine, niti previše tečnosti između obroka.

10. Budite maštoviti u pripremanju obroka.

VAŽNO

Kada dijete nauči šta je glad, a šta sitost, za nekoliko mjeseci će normalno prihvatiti obroke. Najveće greške roditelja su stalno nutkanje hrane, grickalice i davanje velike količine sokova.