Na tanjiru

Raznovrsna hrana - dobar razvoj djece

Autor: "Bebe i mame"
02.04.2018 17:11
A
A
A

Da bi sačuvali zdravlje djece roditelji bi trebali znati osnove zdrave ishrane, koja podrazumijeva redovne obroke i izbalansiranu ishranu. Doručak je obavezan, jer djeca koja doručkuju bolje napreduju.

Evo koje bi se namirnice trebale naći na jelovniku djece u uzrastu od tri do pet godina.

Izbor namirnice

* Dijete svaki dan treba pojesti raznolike vrste mesa, ribe ili jaja kao osnovnih izvora visoko kvalitetnih proteina neophodnih za rast i razvoj.

* Nikako ne treba zaboraviti mlijeko i/ili mliječne proizvode koje bi svako dijete trebalo konzumirati minimalno 500 mililitara dnevno u bilo kojem obliku.

* Mliječni proizvodi najbolji su izvor lako iskoristivog kalcija za razvoj kostiju i zuba, ali su bogati vitamina i ostalih minerala. Uz to, sadrže laktozu - mliječni šećer koji je dobar izvor energije, a služi i za podsticaj rasta korisnih bakterija u crijevima i olakšava apsorpciju minerala poput željeza.

* Danas se jogurti i neke vrste mlijeka obogaćuju posebno korisnim bakterijama - probioticima koje dokazano djeluju tako što snaže imunitet. Nerijetko ovi proizvodi smanjuju i alergijski odgovor organizma.

* Voće i povrće je važno jer, osim vitamina i minerala, sadrži i vlakna koja podstiču pražnjenje crijeva i reguliraju varenje. Stvaraju osjećaj sitosti i daju nam visokokvalitetne i brzo iskoristive ugljikohidrate, kao što su fruktoza, glukoza i skrob.

Svakodnevni jelovnik

* Svaki dan ponudite dijete voćem. Mijenjajte voće da djetetu ne dosadi uvijek jedna te ista vrsta voća, ali i način serviranja: voće ili voćna salata bez šećera, voćni frape...

* Svakodnevno ponuditi dvije različite vrste povrća. Mijenjajte povrće i način pripreme: krem supe, skuhano, pire od povrća, variva ili gulaši s povrćem. Povrće možete narendati u lazanje i špagete (narendajte tikvice i mrkvu, jer dijete to neće osjetiti).

* Nemasno meso - svaka vrsta mesa je dobrodošla, i suprotno mišljenju, crveno meso je zdravo, ali ni s jednom vrstom mesa ne treba pretjerivati. Od četiri dana u sedmici složite razne vrste mesa, a preostale dane ostavite za ribu ili jaja ili jedan dan bez mesa, ali s mahunarkama.

* U meni obavezno uvrstite plavu ribu (barem jednom sedmično) kao najvažniji izvor omega-3 masnih kiselina.

* Žitarice, pahuljice - svaki dan za doručak, ručak i večeru dobro je ponuditi žitarice u nekom obliku, jer su izvor ugljikohidrata koji se polako oslobađaju u organizmu i dugo nas drže sitima.

* Prednost treba dati kombinaciji različitih žitarica umiješanih u ukusne muslije ili integralnim verzijama pahuljica za doručak. Za ručak su to riža, integralna tjestenina, a za večeru lako varljivi griz ili rezanci.

Zdrava užina

Za užinu je djeci najbolje nuditi voće ili voćni jogurt, kao i voćne salate ili frape (zato što djeca ne jedu voće za doručak). Ukoliko je doručak bio slabiji, uz voće mogu ići i žitarice.

Popodnevni međuobrok zavisi od toga gdje je dijete ručalo i šta je ručalo. Neka to bude manja porcija ručka zajedno s roditeljima ili ponovo servirano voće. Dijete se može počastiti u ovo doba i nekim desertom: puding, palačinka ili sladoled s voćem.