Vožnja djeteta u autu podrazumijeva da morate da poštujete određena pravila.
Bezbjednost djece, ali i svih ostalih putnika u saobraćaju trebala bi da bude prioritet za sve vozače koji moraju da obrate pažnju na auto-sjedište koje koriste, ali i na mjesto u autu na kome putnici sjede.
Kao djeca nismo voljeli da sjedimo na zadnjem sjedištu u sredini jer je to mjesto podrazumijevalo veliku prepreku između sjedišta i manjak ličnog prostora. Ovo mjesto je prema istraživanjima najbjezbednije za sjedenje za djecu.
I
straživači su potvrdili da je procenat bezbjednosti veći za 59 do 86 procenta nego li na prednjem sjedištu. Sjedište u sredini je 43 procenta bezbjednije nego sjedenje do prozora na zadnjem sjedištu.Ovo mjesto je najudaljenije od mjesta udara u saobraćajnim nesrećama i najbezbjednije je za odrasle, ne samo za djecu tako da koliko god da imate godina uvijek možete da se prisjetite dječijih dana i sjednete ovdje. Preporučuje se da sva djeca ispod 13 godina starosti sjede pozadi u sredinu.
-Ako je jedno dijete onda se ono stavlja na sredinu, ako su dva djeteta onda se ono jače stavlja na lijevu a slabije na desnu stranu. Dijete ide ili na sredinu ili iza suvozača, a iza vozača je namanje poželjno da se stavlja. Ali nepredvidivo je - rekao je za Telegraf Damir Okanović direktor Komiteta za bezbjednost saobraćaja.
Zakon nalaže da dijete može da sjedi na prednjem sjedištu do tri godine starosti ukoliko je sjedište okrenuto u suprotnom smjeru od smjera kretanja vozila i ukoliko je isključen vazdušni jastuk. A kada dijete postane starije od tri godine mora da sjedi pozadi i mora da bude u dječijem sjedištu dok ne dostigne visinu od 135 cm. Kad poraste više od 135 cm onda mu ne treba ništa osim pojasa, a to je visina koju praktično dostignu sva djeca do 12 godina.
-Policajac ne stoji sa metrom kojim će da mjeri visinu djeteta. Stvar je u tome da kada se dijete veže pojasem ako mu pojas ide preko vrata to je niže od 135 cm i mora da ima podmetač ili sjedište. Kada dijete poraste toliko da mu pojas ide preko ramena to je to i nema šta policajac da mjeri. On samo pogleda gdje mu ide pojas - dodao je Okanović.
Istraživanja su pokazala da je rizik da se dijete povrijedi ukoliko nije u sjedištu povećano i do sedam puta, dok sjedište smanjuje rizik povreda i do 70 posto. Dječija sjedišta mogu da izdrže čeoni udar od 50 kilometara na sat i udar od pozadi od 30 kilometara na sat.
Najsigurnije mjesto za djecu u automobilu je na zadnjem sjedištu u sredini, ali u mnogim automobilima na tom mjestu je samo karlični pojas, pa se auto-sjedište ne može pravilno montirati, ali neki modeli mogu. Drugo najbolje mjesto je iza suvozačkog sjedišta, jer obično opremljeno pojasem u tri tačke. Takođe, ova strana je uz trotoar, što smanjuje opasnost pri ulasku i izlasku iz automobila u odnosnu na drugu stranu gdje se odvija saobraćaj.