Trudnoća i porod

Šta trudnica treba i šta ne smije jesti

Autor: Avaz.ba
01.11.2017 15:17
A
A
A

Pravilna prehrana ima značajnu ulogu u zdravom životu u svakom dobu, a posebno u trudnoći. Tokom trudnoće ona će doprinijeti bebinom razvoju i rastu, a i vi ćete se osjećati dobro i odmorno.

Ako ranije niste razmišljali o zdravoj prehrani, najbolje vrijeme za njen početak je - prije začeća: Tako ćete i sebi i svojoj bebi osigurati odličan start.

Dodatne kalorije

Počnite planirati šta ćete i kada ćete jesti, dovedite svoju težinu na normalu da ne biste brinuli o višku kilograma tokom i nakon trudnoće. Najgore posljedice neadekvatne prehrane po bebu su one u prvim danima trudnoće i u zadnjem trimestru, kad se razvija mozak.

Ukoliko ste se i do trudnoće pravilno hranili, vrlo je malo izmjena potrebno da i tokom trudnoće nastavite tako - jedina razlika je što se povećavaju potrebe za kalorijama, bjelančevinama, vitaminima, mineralima i vodom.

Normalno je da vam se apetit poveća i da jedete više nego obično zbog toga što vam metabolizam radi brže, ali to ne znači da trebate jesti za dvoje. Potreba za energijom nije mnogo povećana, što znači da je dovoljno 300-500 dodatnih kalorija.

Nema potrebe jesti za dvoje. Ono što je bitno jeste kvalitet hrane, a ne njen kvantitet.

U pravilnoj ishrani trebaju biti zastupljeni ugljikohidrati, bjelančevine, vitamini i minerali, odnosno dnevno treba unositi predstavnike svih osnovnih grupa hrane - meso i njegove alternative bogate bjelančevinama, kruh i žitarice, voće, povrće, mlijeko i mliječne proizvode.

Šta i koliko jesti

* Meso, riba i alternative - Birajte nemasno meso, s mesa peradi skinite kožu i kuhajte ga, odnosno pecite na minimumu masnoće. Barem jednom sedmično jedite ribu.

U ovu grupu spada meso (izuzev džigerice), riba, perad, jaja, mahunarke, koštunjičavo voće (ali ne i kikiriki).

* Kruh, žitarice, krompir - Neka predstavnici ove grupe budu glavni dio svakog obroka (dnevno šest i više jedinica). Namirnice iz ove grupe su site, bez mnogo kalorija i predstavljaju važan izvor vitamina i vlakana.

Jedite proizvode od integralnog brašna. Tu spadaju i kruh, krompir, žitarice, tijesta, riža, kukuruz.

* Mlijeko i mliječni proizvodi - Ova grupa namirnica obuhvata mlijeko, jogurt i mlade sireve. Ovo je važna grupa namirnica zbog toga što sadrže kalcij i druge hranljive materije bitne za razvoj bebe.

Birajte niskokalorične proizvode i unosite tri do četiri jedinice dnevno, u niskokaloričnim varijantama obranog mlijeka.

* Voće i povrće - U voću i povrću se nalaze vitamini i minerali, kao i vlakna koja pomažu varenje i sprečavaju zatvor. Najbolje je povrće što kraće kuhati i to u malo vode, ili jesti svježe, da bi se sačuvalo što više hranljivih materija.

Šta smanjiti, šta izbjegavati

Pokušajte smanjiti unos šećera i slatkiša poput keksa, kolača i slatkih gaziranih napitaka. Isto tako, treba smanjiti unos masti i masne hrane. Mast ima mnogo kalorija, a previše kalorija vodi pretjeranoj težini i povećanom riziku od srčanih oboljenja.

Izbjegavajte pečeno, skidajte masnoću s mesa, namaze nanosite štedljivo i budite oprezni kada je riječ o pecivima, čokoladi i pomfritu.

Šta još treba znati

* Svo meso treba biti dobro oprano i skuhano, tako da na njemu nema tragova krvi ili neskuhanih dijelova. Time se sprečava infekcija toksoplazmom koja može naškoditi bebi.

* Voće, povrće i salate treba pažljivo i dugo prati.

* Jaja trebaju biti tvrdo kuhana, tako da bjelance i žumance budu čvrsti, čime se sprečava rizik od zaraze salmonelom. Također, treba izbjegavati namirnice od svježih jaja kao što su domaća majoneza, sladoled i neki kolači.

* Izbjegavajte sve vrste svježih pašteta i zrelih mekih sireva poput kamambera i bria, jer postoji rizik od infekcije listerijom. Sigurniji su tvrdi sirevi i oni pravljeni od pasteriziranog mlijeka, kao i sirni namazi.

* Pijte samo pasterizirano mlijeko u kojem su uništene sve štetne bakterije.