Trudnoća i porod

Superhrana za supermame i superbebe

Autor: Avaz.ba
05.01.2018 17:50
A
A
A

Dobra, kvalitetna prehrana koja će bebi osigurati sve potrebne hranjive materije želja je svake buduće majke. No, to baš i nije jednostavno izvesti u praksi. Čest problem je izbor odgovarajućih namirnica. Da bismo vam u tom smisli pomogli, evo popisa superhrane za supermame i superbebe.

Špinat za folate, vitamine i željezo

Špinat je zaista super namirnica zbog sadržaja željeza, vitamina C i folata. Bogat je sastojcima važnim za krv, onima koji se bore protiv infekcija te onima koji osiguravaju pravilan razvoj bebine kičme.

* Folati: Vrlo su važni, posebno na početku trudnoće, jer sprečavaju razvoj deformiteta ploda. Preporučena dnevna doza je 400 mikrograma suplemenata ili folne kiseline u prvih 12 sedmica trudnoće. Folatima su još bogati brokula i grašak.

* Željezo: Tokom trudnoće čak trećinu vaših rezervi željeza uzima beba za razvoj krvotoka. Željezo je esencijalni dio hemoglobina koji je zadužen za snadijevanje ćelija kisikom. Izvori željeza su crveno meso, zeleno lisnato povrće i orašasti plodovi. * Vitamin C: Vaše tijelo ne može skladištiti vitamin C pa ga je potrebno svakodnevno unositi hranom i pićem. Vitamin C zadužen je i za apsorpciju željeza, a značajan je zaštitnik od infekcija. Izvori vitamina C su citrusi, kivi, brokula, krompir i kupus.

Skuša za masnoće i proteine

Skuša i druge ribe bogate omega-3 masnim kiselinama i proteinima, neophodne su za pravilan razvoj bebinog mozga i očiju. A buduću majku štite od visokog pritiska.

* Omega-3 neophodna je za razvoj bebinog želuca, a neke studije sugeriraju da sprečava pobačaj. Izvori su masna riba, laleno sjeme i orah. Ipak, liječnici upozoravaju da trudnica ne bi trebala jesti više od jednog odreska tune ili dvije konzerve tunjevine sedmično.

* Protein su neophodni za funkcioniranje vašeg imunološkog sistema. Ima ih u grahu, leći, jajima i mesu.

Zob protiv šećera i holesterola

Zob održava nivo šećera u optimalnim vrijednostima i daje nam energiju. Također, zbog značajnog sadržaja proteina (ima ih više nego u drugim žitaricama ) snižava holesterol.

Mlijeko za bebine kosti i zube

Mlijeko i mliječni proizvodi poput sira bebi su potrebni zbog kalcija koji igra važnu ulogu u razvoju kostiju. Ali, trudnicama nije preporučljivo da jedu meke i plave sireve.

* Kalcij: Fetusu kalcij treba zbog razvoja kostiju i zuba. Ako majka ne uzima dovoljno kalcija, beba neće biti zakinuta jer će sve zalihe uzeti za sebe, a onda ispašta trudnica. Kalcija ima i u jogurtu, suhim smokvama i kajsijama.

Cjelovite žitarice za bebin mozak

Kruh od cjelovitih žitarica ili smeđa riža potrebni su nam zbog održavanja energije na visokom novou. Bogate su i cinkom koji pomaže u normalnom razvoju bebinog mozga.