Trudnoća i porod

Vježbanje u trudnoći - da ili ne

Autor: "Bebe i mame"
14.02.2018 17:59
A
A
A

Trudnoća je po mnogo čemu poseban period. U tom periodu vrlo je važno paziti na prehranu, redovno ići na liječničke preglede te se baviti fizičkom aktivnošću.

Ipak, ne vježbajte prije nego što se posavjetujete sa svojim ginekologom. U suprotnom, moglo bi biti više štete nego koristi.

Aktivnost

Odaberite neku aktivnost najprimjereniju vašem općem zdravstvenom stanju, fizičkoj kondiciji i afinitetima. Ako niste nikada vježbali, budite posebno oprezne. Dakle, ne izlažite se prevelikim naporima, vježbajte pod stručnim nadzorom i to vježbe namijenjene trudnicama.

Ne pretjerujte

Vježbanje nikada ne smije biti prenaporno, pa vježbajte onoliko koliko vam je prijatno. Neka otkucaji srca budu ispod 140 u minutu. Prilagodite fizičku aktivnost prema tromjesečjima. U prvom tromjesečju vrlo je važno izbjegavati pregrijavanje.

Nakon trećeg mjeseca trudnoće izbjegavajte vježbe koje zahtijevaju duže ležanje na leđima jer je u tom položaju pritisak povećane maternice na donju šuplju venu najveći, a to može utjecati na krvni protok i dovesti do pada pritiska, vrtoglavice, pa čak i gubitka svijesti. Također, izbjegavajte duže periode stajanja.

Od četvrtog mjeseca nadalje, vaše težište se pomjera pa pripazite da prilikom vježbanja ne izgubite ravnotežu i ne padnete. Pratite reakcije svog tijela na vježbanje. Ako vas nešto zaboli, prekinite s vježbanjem.

Znaci da svakako trebate prekinuti su: neobičan bol, vrtoglavica, opća slabost, glavobolja, kratak dah ili gubitak daha, kontrakcije materice, vaginalno krvarenje, lupanje srca ili bol u prsima, puls viši od 140 otkucaja u minuti.

Vježbe koje treba izbjegavati

Sve što stvara pritisak na vaše zglobove ili ligamente - poput nekih vježbi u aerobiku, teških pozicija u jogi ili džoging - trebali biste raditi u lakšem obliku. Rizik od takvih povreda u trudnoći je povećan jer se izlučuju hormoni koji omekšavaju zglobove i ligamenti kao priprema za porođaj.