BEBE I MAME Zdrava trudnica

Jedi malo više, ali mnogo bolje

Želja za određenom hranom i nepodnošenje nekih namirnica u trudnoći nisu nikad bili tema ozbiljnih naučnih istraživanja i niko ne zna zašto nastaju

"Bebe i mame"
26.04.2019 07:02

Želja za hranom često je povezana s promjenom nivoa hormona

Foto: Ilustracija

Donedavno se smatralo da najviše pažnje treba posvetiti prehrani trudnice u drugoj polovini trudnoće, kada fetus značajno dobiva na masi. Pretpostavka je bila da važnost prehrane raste zajedno s fetusom.  

Međutim, u prva četiri mjeseca dešavaju se brojne promjene u tijelu trudnice koje uzrokuju skladištenje masti i nutrijenata. Zalihe se stvaraju rano, kako bi bile raspoložive tokom porasta fetalne mase. Kako trudnoća protječe, većina žena prestaje pohranjivati masti, te ih počinje trošiti.

Tokom prva dva mjeseca trudnoće optimalno je da žena dobije jedan do dva kilograma. Porast tjelesne mase može biti i viši od očekivanog zbog pokušaja da se hranom otklone neugodne mučnine i povraćanja.

Trudnice trebaju unositi dodatnih 300 kalorija koje uključuju jedan dodatni mliječni obrok bogat kalcijem i približno deset dodatnih grama proteina. Masti ne bi smjele premašiti 30 posto ukupnih kilokalorija.

Učestalost pojave osjećaja gladi i unos hrane rastu u ranoj trudnoći kod velikog broja trudnica. To se dešava jer su žene biološki programirane da stvaraju zalihe unaprijed, prije nego što im trebaju.

Želja za određenom hranom i nepodnošenje nekih namirnica u trudnoći nisu nikad bili tema ozbiljnih naučnih istraživanja i niko ne zna zašto nastaju.

Liječnici i nutricionisti smatraju da su čula žene tokom trudnoće pojačana te da ona zato jače osjeća miris i okus hrane, ponekad izrazito bolji, a ponekad lošiji. Taj lošiji uzrokuje jutarnje mučnine i povraćanja.

Želja za određenom hranom često je povezana s promjenom nivoa hormona u trudnoći. To potvrđuju i istraživanja koja su proučavala prehrambene navike žena koje su uzimale hormon progesteron za ublažavanje simptoma menopauze ili u svrhu kontracepcije.

Važno

Svaka trudnica trebala bi uzeti u obzir sljedeće savjete:

- Unos hrane treba biti prilagođen pravilima piramide pravilne prehrane.

- Ne smiju se preskakati obroci ili slijediti režim niskokalorične prehrane.

- Obavezan je unos 400 mcg folata dnevno.

- Alkohol treba izbaciti, a kofein ograničiti.

- Ne smijete posezati za dodacima prehrani u nekontroliranim dozama.

- U hrani i obrocima treba uživati.

Oglasi

Komentari

NA VRH