viber share whatsapp twitter facebook

Korisno

Koliko vitamina, a koliko minerala treba beba

* Kalcij je važan za rast te za razvoj kostiju i zuba. Stručnjaci ističu da većina djece u razvijenim zemljama pati od nedostatka kalcija.

* Djeca u uzrastu između jedne i tri godine trebaju 500 miligrama kalcija dnevno, a djeca od četvrte do osme godine trebaju 800 miligrama tokom dana.

* Evo najboljih izvora kalcija:

- Šolja jogurta - 380 mg;

- Šolja mlijeka - 300 mg;

- Kriška kvalitetnog tvrdog sira - Između 202 i 272 mg;

- Pola šolje pudinga - 150 mg;

- Dvije smokve - 49 mg.

* Željezo je važno za razvoj i funkcioniranje mozga. Željezo se lako apsorbira iz hrane životinjskog porijkla poput govedine, dok je za apsorpciju iz povrća i voća potrebna pomoć vitamina C. Zato je dobro hranu bogatu željezom pripremati i servirati s namirnicima koje obiluju vitaminom C.

* Djeca u uzrastu između dvije i osam godina trebaju 10 miligrama željeza dnevno.

* Najbolji izvori željeza:

- Pola šolje cjeloviotih žitarica - 18 mg;

- Pola šolje kuhanog špinata - 3 mg;

- Komad odreska - 2 mg;

- Hamburger srednje veličine - 2 mg;

- Jedno veliko jaje - 6 mg.

* Cink je mineral važan za rast i djeca koja ga ne uzimaju dovoljno izložena su riziku od zaostatka.

* Djeca između druge i isme godine trebaju 10 miligrama cinka dnevno.

* Najbolji izvori cinka

- Komad odreska - Između 4 i 6 mg;

- Hamburger srednje veličine - 4 mg;

- Pola šolje kuhanog graha - 2 mg;

- Kašika sjemenki suncokreta - 5 mg;

- Jedno žumance - 4 mg.

* Vitamin D je sunčani vitamin, jer ga tijelo može stvarati samo ako je izloženo sunčevim zrakama. Ali, djeci treba pojačana doza ovog vitamina.

* Djeca u uzrastu između dvije i 13 godina trebaju 200 IU ili 5 mikrograma vitamina D dnevno.

* Najbolji izvori vitamina D:

- Komad lososa - 155 IU;

- Šolja integralnih žitarica - 102 IU;

- Šolja mlijeka - 98 IU;

- Žumance jajeta - 90 IU;

- Čajna kašičica margarina - 34 IU.

* Vitamin A štiti tijelo od infekcija i smanjuje rizik od raka. Također, pomaže u rastu i pravilnoj diobi ćelija, a utječe i na rast kose i noktiju te zdravlje kože.

* Između prve i treće godine dijete treba 400 mikrograma vitamina A dnevno, a od četvrte do šeste godine 500 mikrograma.

* Najbolji izvori vitamina A:

- Mrkva srednje veličine - 2.000 mcg;

- Pola šolje integralnih žitarica - između 141 i 250 mcg;

- Jedno jaje - 84 mcg;

- Komad lososa - 11 mcg.

* Vitamin C važan je za crvena krvna zrnca, razvoj kostiju i tkiva. Također, vrlo je važan za održavanje imunološkog sistema i prevenciju infekcija te apsorpciju željeza.

* Djeca od prve do treće godine trebaju 15 miligrama vitamina C dnevno, a djeca od četvrte do osme godine 25 miligrama.

* Najbolji izvori vitamina C:

- Pola šolje crvenog bobičastog voća - 142 mg;

- Šolja soka od naradže - 100 mg;

- Narandža srednje veličine - 70 mg;

- Pola šolje brokule - 62 mg;

- Pet jagoda - 51 mg;

- Pola grejpfruta - 47 mg;

- Pola paradajza - 12 mg;

- Pola šolje špinata - 9 mg;

- Pola pečenog krompira - 8 mg.