Ljetne teme

Na šta sve roditelji trebaju obratiti pažnju u prehrani djece tokom ljeta

Autor: "Bebe i mame"
09.07.2018 17:58
A
A
A

Blago majkama čije bebe doje, one nemaju problema sa prehrano, doduše ako nisu prešle na dohranu sokovima i kašicama. Ako jesu, savjetujemo im mnogo pažnje i opreza.

Mnogo je veća muka s djecom koja su "stala na svoje noge". Visoke ljetne temperature, bavljenje slobodnim aktivnostima na otvorenom ili u kući te promijenjen ritam spavanja odražavaju se u velikoj mjeri na njihovu prehranu.

Problemi koji prate njihovu prehranu su intenzivan unos pića (slatkih sokova i čajeva), pretjerivanje pri konzumiranju sladoleda i slastica, gubitak redovitog rasporeda dnevnih obroka te zanemarivanje higijenskih navika.

Kako se nositi s ljetnim navikama

* Djeca trebaju znatno više napitaka ukoliko borave u uvjetima povišene temperature i fizički su aktivna (igraju se) veći dio dana. Stoga im voda mora biti uvijek dostupna.

* Ukoliko dijete rado pije sokove, ne treba zanemariti energetsku vrijednost pića koje konzumira te ih zbrajamo pri izračunu kompletnog dnevnog unosa.

Sladoledi su naprosto dječja radost. Radi se o kvalitetnoj i hranjivoj namirnici.Povoljniji su sladoledi koji se ližu jer su manji izgledi da previše hladna namirnica ugrozi grlo ili probavni trakt. Svakako s djetetom postignite vrlo važan dogovor o tome koja je dnevna količina za njega najpovoljnija s obzirom na tjelesnu masu i planirajte vrijeme unosa. Tako ćete postići slast i zadovoljstvo djeteta ostavljajući ipak dovoljno prostora za druge namirnice. Važno je i to da dijete nauči pravilan način jedenja sladoleda koji se otapa u ustima, a nikako ne guta halapljivo.

* Slatkiše pokušajte zamijeniti voćnim kolačima i kremama od svježeg voća.

* Veći dio godine djeca su pri vrlo strogom ritmu. Obroci su prilagođeni porodičnim obavezama i vrlo često dijete mora jesti kada to najmanje želi. Stoga ljetne sheme trebaju biti izrazito fleksibilne. Napuštanje prijatelja, kupanja i igre u rijetkim trenucima opuštenosti radi obroka čini dijete nezadovoljnim.

 * Najozbiljnije treba posvetiti pažnju pranju ruku, voća te općenito higijeni jela. To je jedini veliki problem koji je potrebno kontrolirati kako bi se opasnost od infekcija svela na minimum. Većina djece ne snalazi se u prirodi, na bazenu i na plaži te je pojačan oprez i te kako potreban kod unosa i odabira hrane.

Kalorije u ljetnoj prehrani

Važno je napomenuti kako ljetna prehrana znači i smanjenu potrebu unosa kalorija. Stoga nije potrebno podizati paniku ukoliko dijete jede manje i nikako ne treba zanemariti unos kalorija u napicima i sladoledima koji dominiraju ljetnim jelovnicima.

Preporučeni dnevni unos kalorija za djecu:

* za dijete od 1 do 3 godine oko 1 360 kcal ili 100 kcal/kg tjelesne mase dnevno

 * za dijete od 4 do 6 godina oko 1 800 kcal ili 380 kcal/kg tjelesne mase dnevno

* za dijete od 7 do 9 godina oko 2 200 kcal ili 330 kcal/kg tjelesne mase dnevno.

 Koliko kalorija ima...

* U 100 g soka imamo najčešće oko 50 kcal (sok od breskve 48 kcal; sok od borovnice 45 kcal; sok od naranče 45 kcal...).

* U 100 g mliječnog sladoleda imamo 160 kcal, dok je 100 g krem sladoleda oko 200 kcal. Ako se radi o čokoladnom preljevu ili dodatku karamela i sl., kalorijska se vrijednost povećava.

Važno

* Starije dijete znači više sladoleda! Stoga uračunajte sokove, slatkiše i sladolede pa ćete vidjeti kako dijete nije "zaboravilo" jesti, nego se zbog narušenog ritma obroka zaboravi uzeti u obzir cjelovit dnevni unos.

* Iznimno je važno da dijete i roditelji ne zaborave dovoljno piti! Porast temperature znači povećanje potrebe za tekućinom i smanjenje potrebne dnevne količine kalorija.

* Narušene prehrambene navike mogu dovesti do pada tjelesne mase kod djece koja "ne vole jesti" ili pak do povećanja masnih naslaga kod djece koja su sklona pretilosti. Redovita kontrola tjelesne mase svakako je obveza roditelja u ljetnim mjesecima te je potrebno reagirati ukoliko se primijetite značajna odstupanja.