Slatkiši - da, ali pod kontrolom

KORISNO Prehrana djece

Slatkiši - da, ali pod kontrolom Namirnice bogate "brzim" šećerom držite pod nadzorom, pa s djecom obavezno razgovarajte o količini slatkiša koje su pojela kod bake ili u vrtiću

Ugljikohidrati uneseni hranom u probavnom sistemu pretvaraju se u glukozu koja putuje u krv, a tijelu služi kao gorivo. Djeca koja su vrlo angažirana u igri, po dolasku u kuću postaju tužna i razdražljiva, a raspoloženje im se vrlo brzo popravi ukoliko popiju slatko piće ili pojedu čokoladu.

Ako bismo njima prepustili da sami planiraju svoje obroke, djeca bi se vjerovatno odlučila za slatka jela. Međutim, redovno konzumiranje namirnica bogatih šećerima (bijelim, medom, sirupom, čokoladama) može dovesti do pretilosti, dijabetesa tipa 2 i kardiovaskularnih bolesti.

Djeca se danas nedovoljno kreću pa se višak energije unesene hranom pohranjuje u potkožnom masnom tkivu. Kada bi se i kretala razmjerno unosu takvih namirnica, poželjno bi bilo da energiju nadomjeste kompleksnim (složenim) ugljikohidratima koje ne nalazimo u poslasticama.

Roditelji bi, naime, uvijek trebali imati na umu da slatkiši:

* Daju obilje energije, a siromašni su vitaminima, mineralima i antioksidansima;

* Iz prehrane izbacuju druge namirnice, čime se gubi objektivan osjećaj gladi;

* Utječu na promjenu raspoloženja;

* Imaju visok glikemijski indeks, što ih svrstava u manje poželjne namirnice;

* Štete zubima i kostima;

* Nepovoljno utječu na crijevnu floru.

Iako svjesni ozbiljnih posljedica, roditelji ipak imaju neodoljivu potrebu da ugode djeci pa se stoga odlučuju za manje prikladne namirnice. Ipak, potrebno je znati da:

* Bijeli šećer u 100 grama ima energiju od 400 kalorija;

* Žitni slad ima 450 kalorija na 100 grama;

* Med u 100 grama daje oko 320 kalorija.

Potrebno je držati količinu namirnica bogatih "brzim" šećerom pod nadzorom. Zato s djecom treba razgovarati o tome koliko su slatkiša pojeli kod bake ili u vrtiću te dogovoriti raspored kako bi se izbjegle nepovoljne posljedice pretjerivanja. Dakle, slatkiši da, ali pod kontrolom.

Preporuke

Hrana bogata vlaknima smanjuje iskorištavanje šećera, pa je potrebno planirati obroke koji sadrže:

* Leguminoze ili mahunarke (grah, leća) koje treba konzumirati u obliku supa, variva, glavnih jela, salata;

* Supe od povrća;

* Salate;

* Kuhano lisnato povrće;

* Prirodne sokove;

* Dječije čajeve.

Preuzmite aplikacije Dnevnog avaza za Android i iOS.

Povezano
NA VRH