KORISNO Deset koraka do optimalne težine

Dijete nikad ne nagrađujte slatkišima

Nekada se govorilo "zdravo pa debelo". Danas se zna da bebe ne smiju biti debele

Bebe i mame
02.09.2019 09:51

Pet malih obroka na dan bolje je nego tri velika

Foto: Ilustracija

Svjetska zdravstvena organizacija upozorava na epidemiju pretilosti među djecom i na sve opasnosti koje ona nosi - dijabetes, hipertenzija, srčane bolesti. A pretilost je često nasljedna.  

Punašni roditelji najvjerovatnije će imati debelu djecu: Ako je punašan jedan od njih, rizik za pretilost kod djece je 40 posto, a ako su pretila oba roditelja, do 80 posto.

Sva dosadašnja istraživanja ukazuju na kompleksnost faktora koji su uključeni, u epidemiju pretilosti i među odraslima, i među djecom, ali je jasno da su prve godine života, tačnije prvi mjeseci, presudni za razvoj pretilosti.

Upravo zato dobro je poznavati barem sljedećih 10 koraka koji vode ka optimalnoj težini vaše bebe:

1. Prirodna prehrana (dojenje).

2. Odgodite čvrstu hranu, a kad počnete s njom, uključite koncentriranu hranu koja je bogata hranjivim sastojcima, ali niskokalorična (radije povrće umjesto voća i žitarice umjesto slatkiša).

3. Svaki bebin plač ne znači da je gladna (možda je žedna, osamljena ili želi da je nosite).

4. Ne nalijevajte bebu sokovima. Gotovi sokovi imaju isto toliko kalorija koliko i mlijeko, ali su siromašniji hranjivim sastojcima. Prekomjerno uzimanje sokova u dojenačkoj dobi može biti uzrok pretilosti. Umjesto koncentriranih sokova treba davati razblažene.

5. Kad je budna, beba uvijek treba biti u pokretu.

6. Poštujte apetit svoga malenoga. Brojni se roditelji žale da im dijete u drugoj godini postaje probirljivo, da jede manje i da radije prezalogaji. U prvoj godini dijete mnogo jede jer naglo raste i s navršenom prvom godinom utrostručuje svoju porođajnu težinu, a na kraju druge godine teže je samo za trećinu od one na kraju prve. Djeca u drugoj godini više rastu u visinu nego što dobivaju na težini.

7. Djeca vole grickati. Pet malih obroka na dan bolje je nego tri velika.

8. Ne insistirajte da dijete pojede sve iz tanjira.

9. Ne dopustite djetetu da jede zato što mu je dosadno.

10. Nikad ne nagrađujte dijete slatkišima.

I na kraju: Ako želite da vaše dijete bude zdravo i da se zdravo hrani, pokažite to vlastitim primjerom.

Komentari

NA VRH