KORISNO

Kako do boljeg mentalnog zdravlja kod djece

Nezdrava hrana uzrokuje upale i otežanu borbu sa depresijom

Z. K.

Zdrava ishrana je ključ

Foto: Ilustracija


Povećan unos voća i povrća povezan je sa boljim mentalnim zdravljem kod djece, prema najnovijoj studiji izvršenoj u Velikoj Britaniji.

Zdravi obroci

- Veza između ishrane i mentalnog zdravlja kod djece i odraslih nije u potpunosti razjašnjena, dok se odnos ishrane i fizičkog zdravlja prilično jasno razumije - ističu autori studije.

Naučnici su tokom studije analizirali su 7.570 srednjoškolaca i 1.253 mališana u osnovnoj školi. Studije su pokazale veliku povezanost između ishrane i mentalnog zdravlja kod starije djece, dok se veza kod mlađe nije naročito pokazala, vjerovatno zbog malog uzorka.

Ispostavilo se da pet ili više porcija voća ili povrća znatno utječe na mentalno zdravlje u odnosu na 3-4 ili 1-2 porcije. Djeca koja su imala pet i više zdravih obroka imala su bolji rezultat mentalnog zdravlja za 3,73. Pored toga, ispostavilo se da djeca koja ne doručkuju i ona koja piju energetska pića imaju rezultat za 2,73 i 3,14 jedinica. Djeca koja su od kuće nosila ručak, također, su imala bolje rezultate.

Ključ razvoja

- Zdrava ishrana je ključna za razvoj, rast i hormonski status organizma, sa direktnim efektima na biološke procese, poput oksidativnih, upalnih, ali i na imunitet i rad mozga - ističu autori studije.

Dodali su, također, da nezdrava hrana uzrokuje upale, otežanu borbu sa depresijom. Ispostavilo se da nedovoljan unos magnezija, folata i cinka ima vezu sa depresijom, dok se manjak n-3 masnih kiselina povezuje sa anksioznošću.

Više o temi Djeca

ČEKA SE ODOBRENJE
"Pfizerova" vakcina za djecu spremna do novembra
NA VRH

Podijeli članak na