RIJEČ STRUKE

Jačanje imuniteta: Djeci treba osigurati dovoljno sna i zdravu prehranu

Od voća su to jagoda, crveni grejpfrut, borovnica, kajsija, banana...

Piše: Mr. sc. prim. dr. Jasminka Smlatić-Muhadžić, specijalista pedijatar

Trebaju imati pet obroka dnevno

Foto: Ilustracija


Roditelji se često obraćaju pedijatru pitanjem zašto su njihova djeca stalno bolesna, plašeći se tzv. smanjenja imuniteta. Imuni sistem kod djece nije dovoljno razvijen, pa češće obolijevaju od virusnih i bakterijskih infekcija. To je tako sve dok ne navrše 12 godina, kada dječiji imunitet dostiže kapacitet odraslih osoba.

Nema komplikacija

Drugi razlog jeste činjenica da najmlađi u ovom periodu dosta vremena provode u zatvorenom prostoru, u vrtićima i školama, gdje je velika mogućnost da od druge djece dobiju viruse i bakterije. Također, respiratorne infekcije kod djece najčešće uzrokuju rinovirusi, kojih ima više od sto sojeva, tako da poslije infekcije ostaje imunitet samo na određeni soj virusa. Iako infekcije kod djece prođu brzo, traju najviše oko sedam dana i uglavnom ne ostavljaju komplikacije.

  • Mr. sc. prim. dr. Jasminka Smlatić-Muhadžić, specijalista pedijatar

    Mr. sc. prim. dr. Jasminka Smlatić-Muhadžić, specijalista pedijatar

    Foto: Avaz


Za jačanje imuniteta kod djece treba im osigurati uredan život, dovoljno sna, jer san je djeci potreban za rast i odmor od dnevnih aktivnosti. Djeca predškolskog uzrasta trebaju 10 sati sna dnevno, a starija djeca i odrasli 7-8 sati. Unos dovoljno tečnosti: vode, mlijeka, prirodnih svježih sokova, izbjegavati gazirane sokove, svježe voće i povrće su najbolji izvori vitamina i antioksidanasa.

Dobre masnoće

Za određene vrste voća i povrća je pokazano da potiču funkciju imunog sistema. Od voća su to jagoda, crveni grejpfrut, borovnica, kajsija, banana, a od povrća paradajz, brokule, špinat, mrkva, tikva, crni i bijeli luk, smanjiti slatkiše, jer šećeri djeluju imunosupresivno, smanjujući broj leukocita i stvaranje antitijela.

Djeca treba da unose i dovoljno tzv. dobrih masnoća u vidu maslinovog ulja ili morske ribe kao izvora omega-3 nezasićenih masnih kiselina, a maksimalno smanjiti obroke u vidu brze hrane. Također, treba da imaju pet obroka dnevno, raspoređenih u tri glavna obroka i dvije užine. Mogu se dodati suplementi, preparati koji sadrže dobro izbalansiran odnos više vitamina i minerala.

Važno je da djeca imaju dovoljno fizičke aktivnosti, najmanje pola sata dnevno. Preporuka WHO-a za djecu uzrasta od 5 do 17 godina je da imaju najmanje 60 minuta fizičke aktivnosti u toku dana.

NA VRH

Podijeli članak na