HRANA I MALIŠANI Koliko je povrća potrebno

Kako djecu naučiti da vole jesti

Stručnjaci savjetuju da roditelji svojim primjerom navedu mališane na zdravu ishranu

Bebe i mame
03.02.2020 18:08

Povrće je neizostavni dio jelovnika za djecu

Foto: Ilustracija

Povrće je neizostavni dio jelovnika za djecu. Ipak, zbog opiranja određenim namirnicama, roditelji muku muče da ih na ovakav način ishrane privole. Imajući na umu da je povrće rudnik vitamina, minerala i dijetalnih vlakana, neophodnih za njihov razvoj, stručnjaci savjetuju da roditelji svojim primjerom navedu mališane na zdravu ishranu. 

To znači da bi mame i tate trebalo da svakodnevno jedu povrće pred djecom, uživaju dok grickaju svježu mrkvu, celer ili kuhanu brokulu. Mališani vole preljeve pa možete da "maskirate" povrće u razne sosove ili da ga ubacite krišom u špagete. Isto tako, možete servirati u vidu grickalica, za to je idealna svježa mrkva isječena na tanke štapiće. Ko ima uvjete, može djeci dozvoliti da zasade "svoje povrće" ili da pomažu u branju jer će ga tako zavoljeti.

Zavisno od uzrasta, svakog dana djeca bi trebala da u organizam unesu određene količine povrća. Za mališane od dvije do tri godine neophodna je šolja (2,5 dl) isjeckanog svježeg povrća dnevno. Ali, ako se radi o zelenom lisnatom povrću, potrebne su dvije ovakve šolje. Djeci od četiri do osam godina potrebna je šolja i po povrća.

Djevojčice od 9 do 13 godina trebale bi da unesu dvije šolje, a dječaci istog uzrasta dvije i po. Količina povrća se razlikuje i za djevojčice i dječake između 14 i 18 godina. Djevojčicama je za normalan razvoj i zdravlje organizma potrebno dvije i po šolje povrća, a dječacima tri.

Veoma je važno da izbor povrća tokom sedmice bude raznovrstan, odnosno da bude zastupljeno zeleno (brokule, zelje, špinat, zelena salata), bijelo (celer, karfiol, krompir, luk), narandžasto i crveno (mrkva, paradajz). Nikako se ne smiju izostaviti mahunarke - kukuruz, grašak, grah, buranija, kao ni tikvice ili krastavac.

Komentari

NA VRH