ISTRAŽIVANJE Mit koji potiču spolne predrasude učitelja

Djevojčice nisu lošije u matematici od dječaka

Našli smo dokaze o stalnoj predrasudi prema ženskom spolu koji, iako relativno mali, govore da učitelji vjeruju da matematiku brže savladavaju muškarci, istakle su autorke studije

Bebe i mame
04.02.2020 11:52

Učitelji možda nisu svjesni predrasuda koje imaju prema učenicama

Foto: Ilustracija

Vjerovanje da se djevojčice, zbog bioloških razlika, ne mogu porediti s dječacima kada je riječ o matematici je mit i potiču ga spolne predrasude učitelja, tvrde naučnici.  

Učitelji su skloni tome da matematičke sposobnosti djevojčica rangiraju niže nego kod dječaka, čak i kada su ocjene i rezultati testova djevojčica isti kao kod dječaka, zaključili su istraživači Univerziteta Teksas, koji su analizirali podatke "Obrazovne studije".

- Našli smo dokaze o stalnoj predrasudi prema ženskom spolu koji, iako relativno mali, govore da učitelji vjeruju da matematiku brže savladavaju muškarci nego žene - navele su autorke studije Ketrin Rigl Kramb (Catherine Wrigley Cramb) i Melisa Hamfris (Melissa Humphreys).

One su istakle da učitelji možda nisu svjesni predrasuda koje imaju prema učenicama, ali su one definitivno prisutne.

Podaci "Obrazovne studije" također pokazuju da većina učitelja niže rangira matematičke sposobnosti manjina, i muških i ženskih, kada su njihovi rezultati testova i ocjene niske, ali istraživači smatraju da to ne spada pod predrasudu jer postoje "razumni podaci koji podupiru procjenu učitelja".

To, međutim, ne znači da učenike pripadnike manjina ne prate negativni stereotipi, istakle su autorke studije, dodajući da je prethodno istraživanje pokazalo da rasa igra ulogu i kod predavačevih očekivanja od učenika.

Komentari

NA VRH