PREPORUKE Zdrav i dug život bez zdravstvenih problema

Dijete nikada ne nagrađujte hranom

Nastojte što manje kupovati slatkiše, grickalice i gazirane napitke. Neka njihovo mjesto zauzmu zdrave namirnice poput voća i povrća

Piše: Bebe i mame

Slatkiši nikako ne smiju biti nagrada

Foto: Ilustracija


Gojaznostje postala svjetski problem. A najbolji način sprečavanja pretjerane debljine u odrasloj dobi je - zdrav početak u djetinjstvu. To znači da dijete još od malih nogu podučite zdravom načinu života, zdravim navikama u ishrani i redovnim fizičkim aktivnostima.

Na taj ćete mu način dati najbolju osnovu za zdrav i dug život bez zdravstvenih problema. Iskoristite zato neke od naših preporuka: 

Zagrljaj je bolja nagrada

Umjesto nagrade hranom, naročito slatkišima, svoje dijete nagradite zagrljajem, poklonite mu potrebnu pažnju, zabavite se. Mogu to biti različiti oblici zabave, u određenoj dobi djeteta može to biti vožnja bicikla, dijete će u tome istinski uživati! 

Kreirajte mogućnosti za "aktivnu igru"

Isključite TV, zaboravite video igrice. Radije vrijeme provodite u obližnjem parku, gdje ćete zasigurno naći način kako korisno i ugodno provesti vrijeme s djetetom. Izvedite psa u šetnju, ponesite loptu, pronađite bilo kakvu zabavu i tako provedite vrijeme sa svojim djetetom. Bit će mnogo korisnije i zdravije i za vas i za vaše dijete nego što je buljenje u TV. 

Pazite šta kupujete

Nastojte što manje kupovati slatkiše, grickalice i gazirane napitke. Neka njihovo mjesto zauzmu zdrave namirnice poput voća i povrća, jogurt, suhe grožđice i ostalo nezaslađeno sušeno voće u kojem će dijete jednako uživati a veoma je zdravo. 

Ograničite gledanje televizije

Brojne su studije pokazale da postoji jasna veza između dužine boravka pred TV ekranima i tjelesne težine djece. Stoga zaista treba voditi računa da dijete što manje vremena provodi ispred TV ekrana! 

  • Ograničite vrijeme koje može provesti pred TV-om

    Ograničite vrijeme koje može provesti pred TV-om

    Foto: Ilustracija


Pripremajte sami zdrava domaća jela

Nastojte što češće spremati sami jela kod kuće, izbjegavajte restorane i jela izvan kuće. Pokušajte postepeno dijete uključiti u pripremu zdravih jela, pružite mu mogućnost da zajedno s vama osmisli jelovnik, dajite mu sitne zadatke i na taj način ga naučite da se zdravo hrani. 

Mlađu djecu zamolite da vam pomogu u pranju voća i povrća, za njih će to biti zabava, a nešto starija djeca bit će oduševljena ako ih uključite u serviranje, guljenje voća i slično.

Uključite dijete u nabavku namirnica

Povedite dijete sa sobom kada kupujete voće i povrće, upućujte ga u odabir zdravih namirnica. Razgovarajte pri tome o nutritivnim vrijednostima hrane koju kupujete.

Više o temi

ISTRAŽIVANJA
Nije važno šta jedete, nego kada
NA VRH

Komentari