KORISNO Najčešće greške

Prehrana djece: Tri roditeljske greške

Događa da djeca po nekoliko dana ne pojedu ni jednu voćku, da izbjegavaju svo povrće koje nije krompir ili mrkvica, ali svakodnevno konzumiraju slatkiše, sokove i grickalice

Avaz.ba
15.06.2020 10:06

Cilj je djetetu ponuditi raznovrsnost i širi izbor mini obroka

Foto: Ilustracija

Kada su djeca mala, roditelji nastoje raditi ono što je najbolje za njih. To se posebno odnosi na prehranu, no ponekad se nesvjesno događaju greške koje mogu djecu naučiti lošim prehrambenim navikama. Tako se događa da djeca po nekoliko dana ne pojedu ni jednu voćku, da izbjegavaju svo povrće koje nije krompir ili mrkvica, ali svakodnevno konzumiraju slatkiše, sokove i grickalice.  

Koje su to najčešće greške koje roditelji rade, a koje mogu imati dugotrajne posljedice na navike hranjenja kod djece?

Greška s užinama i mini-obrocima

Iako se nutricionisti slažu da bi djeca trebala tokom dana imati više manjih obroka, trebalo bi pripaziti da užine između doručka, ručka i večere budu dobro promišljene. Mini obroci ne bi se smjeli sastojati od preslanih, premasnih ili preslatkih namirnica.  

Kako popraviti grešku? 

Pokušajte razmišljati van standardnih obroka. Cilj je djetetu ponuditi raznovrsnost i širi izbor mini obroka. Pokušajte rotirati voće (jabuka, banana, kruška, mandarine), salate od povrća, sir, jogurte, suho voće...

Greška kod kuhanja

Nemojte kuhati samo ono što se djeci sviđa. Na taj način zapadate u zamku kuhanja jednih te istih jela. Nije dobro kuhati jedan obrok za odrasle, a djeci kuhati posebno.  

Kako popraviti grešku? 

Naučite svog mališana koja hrana je zdrava. Povremeno skuhajte djetetu jelo koje voli, ali obroke pokušajte učiniti raznovrsnim, sa zdravim namirnicama, s puno boja i različitih okusa. Pokušajte ne koristiti hranu kao alat za discipliniranje. Mogli biste naviknuti dijete da će slatkiš dobiti samo ako pojede ručak, čime ćete ga samo naučiti da je zdrava hrana nužno zlo koje treba brzo progutati kako bi se došlo do slatkiša.

  • Nekih su dana manje gladni, a nekih dana jedu "kao veliki"
    Nekih su dana manje gladni, a nekih dana jedu "kao veliki" Foto: Ilustracija

Greška vezana za osjećaj gladi ili sitosti

Čini se kako postoji velika razlika u količini hrane koju naše dijete treba i količine koju mi želimo da ono pojede. Većina mama dozvoljava djetetu da samo odlučuje kada će početi i prestati jesti, ali samo kada je ono skroz maleno. Jednogodišnjaci će fino papati, a kad počnu okretati glavu, većina mama kaže valjda mu je dovoljno.  

- Kako popraviti grešku?

Razmislite zbog čega ste u stalnoj brizi da vaš mališan mora jesti ili da mora jesti više? Jesu li vaše brige osnovane? Osluškujete li njegovu glad i njegove potrebe ili se jednostavno radi o vašem iracionalnom strahu da će biti gladno? Baš kao i odrasli i djeca imaju boljih i lošijih dana kada je hrana u pitanju. Nekih su dana manje gladni, a nekih dana jedu "kao veliki".

Komentari

NA VRH