Foto: Ilustracija Iako se mučnina uglavnom vezuje za jutro, ona se može javiti u bilo koje doba dana ili noći

PREPORUKE Za buduće mame

Hrana koja ublažava trudničke tegobe

Šta pomaže protiv mučnine, kiseline, tegobe u nogama te šta olakšava probavu

Autor: "Bebe i mame"
24.10.2018 07:22
A
A
A

Trudnoća nije bolest već prirodno stanje tokom kojeg se većina žena osjeća dobro, i fizički i psihički. Međutim, ima i onih koje nisu te sreće, pa se devet mjeseci bore s mučninom, malokrvnošću, zatvorom, hemoroidima... Na sreću, većinu ovih tegoba moguće je ublažiti pravilnom ishranom.

Mučnine

Iako se mučnina uglavnom vezuje za jutro, ona se može javiti u bilo koje doba dana ili noći. Iako spada u najneugodnije pojave u trudnoći, budite spokojni, jer ona ne ugrožava zdravlje bebe. Osim toga, uz malo discipline možete je relativno lako pobijediti.

- Umjesto kafe pijte čaj od kamilice ili đumbira.

- Mirišite limun i pijte mlaku limunadu.

- Prije spavanja pojedite komad tosta ili malo muslija koji će pokupiti kiselinu.

- Jedite mentol bombone. Pepermint pruža trenutno olakšanje.

- Jedite suho grožđe, puno je cinka i vitamina B kompleksa.

Grčevi

Bolni grčevi, najčešće u listovima nogu, javljaju se kao posljedica opterećenja zbog povećane težine. Da biste ublažili grčeve:

- Jedite banane, jer sadrže dosta kalija.

- Povećajte unos mlječnih proizvoda, jer su bogati kalcijem.

- Jedite grašak, soju, orahe i plodove mora, dragocjen izvor magnezija koji sprečava grčeve.

Kiselina

Kiselina je neprijatno osjećanje koje se često javlja u drugoj polovini trudnoće zbog opuštanja mišića koji zatvara želudac. Zbog toga se djelimično svarena hrana i želučana kiselina vraćaju u jednjak pa trudnica osjeća da je nešto jako peče u jednjaku i želucu. Kako pomoći sebi?

- Jedite malo, ali često.

- Jedite zobene pahuljice i mrkvu, jer ublažavaju kiselinu.

- Izbjegavajte začinjenu hranu i slatkiše.

- Umjesto gaziranih sokova i kafe, pijte čaj od kamilice i nane.

Anemija

Nizak nivo hemoglobina, materije koja prenosi kisik kroz organizam, uzrokuje anemiju. To je tegoba koja često prati trudnice, a karakteriziraju je umor, bljedilo kože, opća slabost i glavobolja. Da bi organizam mogao stvarati dovoljno crvenih krvnih zrnaca, neophodno je da:

- Jedete namirnice bogate željezom, kao što su crveno meso, plava riba, špinat, crveni grah, leća, integralni hljeb i žitarice.

- Jedete svježe voće i povrće koji organimu osigurava dovoljno vlakana.

- Pijte negaziranu mineralnu vodu i biljne čajeve.

Cistitis

Cistitis, infekcija mokraćnih kanala, čest je pratilac trudnoće. Javlja se zbog većeg pritiska maternice na bešiku, a prvi simptomi su učestalo mokrenje i peckanje tokom uriniranja. Da biste spriječili pojavu cistitisa, bilo bi dobro da:

- Pijete najmanje dva litra vode dnevno.

- Pijete sok od brusnice i čaj od kamilice, jer pročišćavaju mokraćne kanale.

- Jedete bijeli luk, peršun i integralnu rižu, jer sprečavaju razmnožavanje bakterija.

- Izbjegavate prerađene namirnice, naročito bijeli šećer.

Dijabetes

Gestacijski dijabetes privremeni je oblik šećerne bolesti koji se javlja kod nekih trudnica. To stanje nastaje u slučajevima kada organizam trudnice nije u stanju proizvesti i potrošiti inzulin koji mu je potreban.

Od ovog tipa dijabetesa, koji se povlači nakon porođaja, oboli oko pet posto trudnica. Rizik je veći ukoliko ste gojazni, konzumirate velike količine slatkiša, stariji ste od 35 godina ili nosite više od jedne bebe. Da biste spriječili pojavu gestacijskog dijabetesa, potrudite se da:

- Smanjite unos slatkiša i zaslađene hrane.

- Pijete mnogo vode.

- Jedete meso, ribu, žitarice i zeleno, lisnato povrće, jer su bogati vitaminom B6.

Probava

Loše varenje čest je problem u trudnoći, jer hormon progesteron, čiji nivo raste u drugom stanju, usporava rad crijeva. Problemi s varenjem u određenom periodu trudnoće mogu izazvati zatvor i hemoroide. Da biste se riješili ovih tegoba:

- Pijte dosta vode, biljnih čajeva i svježih voćnih sokova.

- Jedite hranu bogatu vlaknima, pahuljice, integralne žitarice, povrće, posebno grah i voće.

- Izbjegavajte prerađene namirnice sa visokim sadržajem šećera.

- Izbjegavajte brzu hranu.

- Šetajte i budete aktivne.