RIJEČ STRUKE

Neophodni za rast i razvoj ploda: U trudnoći povećajte unos minerala

Kalcij stabilizira nervne i psihičke funkcije, smanjuje razdražljivost i pomaže pri nesanici

Dr. Željko Pavlović, specijalista ginekologije i akušerstva, onkolog

Jesti zeleno povrće, karfiol, ribu...

Foto: Agencije


Minerali predstavljaju pasivne supstance u našoj ishrani. Neophodni su za rast i razvoj organizma, rast ćelija, razvoj skeleta, proizvodnju energije. Zbog toga je važno da tokom trudnoće i dojenja povećate unos minerala.

Višestruka uloga

Kalcij je mineral koji u organizmu ima višestruku ulogu: potreban je za normalno formiranje kostiju i zuba bebe, kao i proizvodnju mlijeka. Za apsorpciju i regulaciju kalcija neophodan je vitamin D. Preporučena dnevna doza tokom trudnoće i dojenja iznosi 1,2 mg.

Najviše ga ima u mlijeku i mliječnim proizvodima, lososu, ribi s kostima koje se mogu jesti (sardinama), hljebu, koštunjavom voću i zelenom povrću, brokuli, karfiolu, soku od narandže, tofu siru. Kalcij stabilizira nervne i psihičke funkcije, smanjuje razdražljivost i pomaže pri nesanici, što je čest problem kod trudnica.

Tu je i magnezij koji omogućava normalan rad srca i krvnih sudova, povećava otpornost prema infekcijama i pomaže u odbrani od stresa.

Neophodan je za funkcioniranje nerava i mišića. Preporučena doza u trudnoći je oko 450 mg. Bolje je uzeti ga s vitaminima C, A i kalcijem jer se onda najbolje iskoristi. Ima ga dovoljno u grašku, grahu, soji, orasima i kakau.

Važnost željeza

  • Dr. Željko Pavlović, specijalista ginekologije i akušerstva, onkolog

    Dr. Željko Pavlović, specijalista ginekologije i akušerstva, onkolog

    Foto: Avaz


Da bi se omogućio rast tkiva tokom trudnoće, mora se povećati broj crvenih krvnih zrnaca koja hrane ta tkiva.

Trudnice proizvode 45 posto više krvi koja se upumpava putem placente do embriona. Krv nosi hranljive materije i kisik do vaše bebe, a željezo raznosi kisik kroz krv, ali ipak sačekajte s uzimanjem željeza do drugog trimestra.

 Ima ga u zelenom, lisnatom povrću, crvenom mesu, sušenom voću i orasima.

Pomozite organizmu

Da biste pomogli svom organizmu, smanjite unos kafe i čaja, izbjegavajte prevelike doze vitamina A i tokom obroka bogatim željezom pijte sok od narandže zbog vitamina C koji potpomaže organizmu da bolje apsorbira željezo. Većini žena savjetuje se manji unos soli zbog nadutosti i otjecanja zglobova. Ovo nije medicinska preporuka. Smanjen unos natrija nije uvijek preporučljiv, jer njegov nedostatak u trudnoći može dovesti do poremećaja delikatnog odnosa tečnosti kod majke i bebe.

NA VRH

Podijeli članak na