Korisno

Znaci da je dijete pretilo

Autor: "Bebe i mame"
04.07.2018 15:16
A
A
A

Jedan od apsurda modernog svijeta je podjednaka borba protiv pretilosti i pretjerane mršavosti kod djece. Posljedice pretjeranog i nezdravog jedenja su pomicanje dobne granice pretilosti prema dolje, pa je sve više djece s viškom kilograma.

Roditelji su najčešće neobjektivni, odnosno znaju svoju djecu normalne težine proglašavati debelima, jer su pod utjecajem mentaliteta koji promovira anoreksični izgled kao normalan.

Drugi su roditelji slijepi i kad im je dijete očito debelo, tješeći se iz godine u godinu kako će se sve to promijeniti u pubertetu, a dijete za to vrijeme usvaja loše životne navike i deblja.

Nauka je potvrdila da debela djeca mogu imati ozbiljne zdravstvene posljedice u kasnijoj životnoj dobi, pa čak i ako postanu vitki odrasli.

Pored tablica, koje određuju gornju i donju granicu, unutar kojih se prosječno dijete određene dobi treba nalaziti po visini i težini, dovoljno je da posmatrate svoje dijete.

Svaka pretjerana mršavost vidljiva je okom kao i svaka debljina: pretjerano mršava djeca nemaju dovoljno mišićne mase, često su pogrbljena, pretjerano istaknutih prsa, rebara, koljena, laktova i drugih velikih kostiju i zglobova.

Kod debele djece salo je često vidljivo golim okom, a svakako se može pipati: kad se koža stisne, osjete se prilično debele naslage.

Iako brza hrana, gazirana pića, slatkiši i grickalice nisu najsretniji izbor hrane, gotovo sva djeca ih vole, pa je teško u potpunosti im zabraniti konzumaciju na izletima, dječijim rođendanima i u drugim povremenim zgodama. Važno je da to bude iznimka, a ne pravilo.

Statistike pokazuju da su djeca, koja dolaze iz porodica koje udovoljavaju ovako jednostavnim pravilima, najčešće dobroga zdravlja i normalne tjelesne težine.

Tri pravila održavanja normalne težine

Kad uzmemo u obzir igru na otvorenom s drugom djecom, te intenzivni rast i razvoj, kod većine djece (osim u slučajevima nekih poremećaja i bolesti) za postizanje i održavanje normalne tjelesne težine dovoljno je:

1. Voditi računa o raznovrsnoj, pravilnoj i uravnoteženoj prehrani;

2. Osigurati djetetu najmanje jedan kuhani obrok dnevno;

3. Ograničiti unos slatkiša, gaziranih pića i brze hrane.